Educació inclusiva de qualitat per als infants amb discapacitat al Bhutan. Prop de 110 professors que ensenyen a les escoles amb un programa SEN van rebre diferents formacions per ampliar coneixements i habilitats per donar suport a nens amb discapacitat i promoure una educació inclusiva.
País assistit: Bhutan
Programa assistit: Infants amb discapacitat
Títol del projecte: Educació inclusiva de qualitat per als infants amb discapacitat
Import de la contribució: 75.000 € anuals durant 4 anys
Beneficiaris: 6.000 infants (en centres de primera infància i escoles amb programes de necessitats educatives especials), pares d’infants amb discapacitat, 500 professors i 20 tècnics d’educació.
Àrea de cobertura: 20 districtes a escala nacional
Durada del projectes: 1 de gener de 2018 a 31 de desembre de 2021
Resum de les intervencions realitzades durant el 2019
Durant el 2019, s’han identificat dues escoles addicionals per adoptar un programa SEN a districtes remots, incrementant el nombre total d’escoles amb un programa SEN a 21 (A més hi ha dos instituts especialitzats en educació per a sords i infants amb deficiència visual i visió baixa en Bhutan).
Prop de 110 professors que ensenyen a les escoles amb un programa SEN van rebre diferents formacions per ampliar coneixements i habilitats per donar suport a nens amb discapacitat i promoure una educació inclusiva.
El Ministeri d’Educació va reforçar encara més el treball en curs d’Avaluació, Examen, Promoció i Transició de les Directrius per CWD, 71 directors (45 dones), professors i funcionaris d’avaluació van rebre formació sobre l’aplicació de la directriu.
També s’ha començat a treballar per relacionar els estudiants amb discapacitat amb programes d’ensenyament i formació professional. El 2019, l’Institut Nacional per a Zorig Chusum (l’institut que promou 13 arts i manualitats tradicionals) i l’Institut Wangsel per a l’Educació de Sords van col·laborar per formar Sords graduats en algunes d’aquestes arts i manualitats tradicionals com la confecció, la pintura, el brodat.
S’ha replantejat el Diploma de Postgrau en Educació (PGDE) incorporant-hi principis de l’educació inclusiva. En total, 70 infants més (28 nenes) van poder accedir al programa de necessitats educatives especials i inclusives de qualitat el 2019.
La investigació i el desenvolupament de la primera Llengua de Signes de Bhutan continua: el primer diccionari del llenguatge de signes bhutanès (BSL) es publicarà cap a finals del 2020, l’Institut Wangsel ja ensenya el llenguatge de signes com una de les assignatures curriculars als infants sords donant accés a l’educació a més de 100 infants i adolescents (45 nenes).
S’han subministrat dispositius d’assistència a 19 escoles amb un programa SEN per reduir gràcies a la tecnología, barreres d’aprenentatge per als CWD. La formació de més de 40 professors (7 dones) que ensenyaven a infants amb deficiències visuals i baixa visió en l’elaboració de materials gràfics tàctils va ser una altra iniciativa innovadora del Ministeri d’Educació a través del suport d’UNICEF. Assignatures d’aprenentatge com geografia, ciències i les matemàtiques que utilitzen mapes i gràfics tàctils són ara més interessants per a CWD.
Prat de la Creu, 59-65, esc. B 4t 3
AD500 Andorra la Vella
Principat d’Andorra
© Copyright 2023 - Unicef