Amb vosaltres el 2019: educació

Més de 12 milions d’infants van rebre materials educatius.

Foto: © UNICEF/UNI313340/Adriko – Un alumne refugiat del Sudan de Sud mira per la finestra d’una classe de l’escola primària Tika al districte d’Arua (Uganda). Aquesta  escola, situada al subdistricte de Rigbo, rep suport d’UNICEF a través de la Trailblazer Mentoring Foundation des d’abril  de 2018. L’escola acull tant l’ensenyament primari formal com un programa d’educació accelerat pels infants refugiats. Un total de 3.632 infants (1.750 nenes i 1.882 nens) estan matriculats en aquesta escola primària.

A tot el món, nenes, nens, adolescents i joves tenen problemes per exercir el seu dret a assistir a l’escola i aprendre.

El 2019, la guerra, els desastres, les malalties i els efectes del canvi climàtic van obstaculitzar el dret a l’educació dels infants. A més, altres situacions de vulnerabilitat com la pobresa, les normes de gènere i la discapacitat fan que l’educació quedi fora de l’abast de molts infants.

Malgrat les dificultats, les iniciatives d’UNICEF en educació van recollir importants èxits el 2019, entre els quals destaquen els següents:

El 37% dels països que van rebre el suport d’UNICEF tenien sistemes en vigor per oferir un accés equitatiu a oportunitats d’aprenentatge per als infants, un 29% més que el 2018.

El 49% dels països que van comptar amb el suport d’UNICEF tenien plans encaminats a prevenir la violència de gènere en les escoles, en comparació amb el 38% registrat el 2018.

El 48% dels països disposaven de sistemes eficaços per millorar els resultats de l’aprenentatge, enfront de l’35% de 2018.

El 23% dels països que van rebre el suport d’UNICEF tenien sistemes per garantir que els nens i les nenes adquirissin competències importants en igualtat de condicions, un increment respecte a l’16% de 2018.

Un total de 102 països van donar suport la Declaració sobre Escoles Segures, la qual fa una crida a UNICEF, els associats, els governs i els grups armats perquè protegeixin l’educació enfront dels atacs, i al mateix temps proporciona orientacions per la seva posada en vigor.

No obstant això, cal seguir treballant. Llevat que s’accelerin els resultats, el 2030, 420 milions dels 1.400 milions de nens i nenes en edat escolar de països de baixos i mitjans ingressos no hauran après les competències bàsiques, mentre que 825 milions no adquiriran les competències bàsiques de secundària.

Els programes educatius als quals UNICEF dona suport, vetllen perquè els infants de 5 anys estiguin preparats per anar a l’escola, els de 10 anys puguin obtenir bons resultats a l’escola i els de 18 anys estiguin preparats per a la vida i el treball.

En els últims anys, ha quedat palès que els reptes relatius al dret a l’educació estan canviant i que les pertorbacions causades per les crisis s’estan convertint en una amenaça cada vegada més gran.

La bona notícia és que UNICEF ha extret les lliçons pertinents i, amb una estratègia nova, té clar el camí a seguir.

Principals resultats:

  • Més de 17 milions d’infants sense escolaritzar van participar en programes d’aprenentatge precoç, ensenyament primari o secundari.
  • Més de 12 milions de nens i nenes van rebre materials educatius o d’aprenentatge precoç.
  • Més de 4 milions van formar part de programes de desenvolupament d’aptituds per l’aprenentatge, d’empoderament, d’ocupació o de ciutadania activa.
Categories :

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

X