Notícies

Unicef Andorra

31 juliol 2020

No hi ha comentaris

Home General

Amb vosaltres el 2019, una oportunitat justa

Amb vosaltres el 2019, una oportunitat justa

Més de 51 milions d’infants es va beneficiar de programes de transferència en efectiu, inclosos 8 milions en situació d’emergència.

© UNICEF/UNI289387/Nur L’Arina, de 13 anys, sosté al seu germà petit, el Daniil. Juntament amb la seva mare, el seu padrastre i les seves dues germanes, comparteixen una petita casa de dues habitacions a Nursultan (Kazakhstan). Al llarg de l’últim decenni, el Kazakhstan ha progressat de manera considerable en la reducció dels nivells de pobresa. No obstant això, encara hi ha moltes famílies vulnerables desateses. Els infants resulten especialment vulnerables. El 2019, UNICEF va iniciar un model basat en transferències d’efectiu, vinculat a la informació i els coneixements adequats, en col·laboració amb el Ministeri de Treball i Protecció Social, per millorar els efectes d’aquestes transferències en la pobresa infantil i altres resultats relacionats amb la infància.

El 2019 va ser el 30è aniversari de la Convenció sobre els Drets de l’Infant i el món va celebrar els avenços aconseguits en els decennis anteriors. Tot i que hi va haver nombrosos motius de celebració, encara cal fer molt més per garantir que tots els nens i nenes tinguin una oportunitat justa per sobreviure, prosperar i construir un futur. UNICEF va continuar esforçant-se per salvaguardar els drets de cada infant i a reduir la pobresa infantil i posar fi a la discriminació.

Les iniciatives d’UNICEF per garantir que tots els infants tinguin una oportunitat justa en la vida es van centrar en cinc esferes: la pobresa infantil i el finançament públic per a la infància, la protecció social, la igualtat de gènere, la discapacitat i els adolescents.

En pobresa infantil i finançament públic per a la infància:

El 2019, UNICEF va seguir treballant amb els governs per fer un seguiment de la pobresa infantil i respondre amb polítiques socials i econòmiques que protegeixen els nens i les nenes davant els múltiples efectes de la pobresa. En 65 països es van establir mecanismes de mesura i presentació d’informes periòdics sobre la pobresa multidimensional infantil, i 73 països compten amb mecanismes per mesurar i presentar informes de manera periòdica sobre la pobresa infantil en termes monetaris. En 28 països, hi ha polítiques i programes específics per abordar la pobresa infantil.

Aquestes mesures relacionades amb la pobresa infantil van ajudar a dirigir l’atenció i els recursos a les zones i sectors amb la major quantitat d’infants desfavorits (per exemple, Ghana, Panamà i Zàmbia) i van influir en les iniciatives nacionals encaminades a reduir la pobresa, com l’increment de la cobertura de la protecció social per als infants (per exemple, a Malàisia, on el pla de protecció social va augmentar els beneficis per als nens i nenes). Al Kazakhstan, per exemple, UNICEF va treballar amb el Govern per ampliar un programa d’assistència social i prestar així serveis a més d’1,5 milions d’infants, davant els aproximadament 363.000 als quals s’arribava abans.

En protecció social:

Els programes de transferències en efectiu que van comptar amb el suport d’UNICEF van  arribar a més de 51 milions d’infants el 2019, més de 8 milions d’ells en situacions humanitàries. A Tailàndia, UNICEF va donar suport l’ampliació del Programa de Subsidis de Suport Infantil, que ara ofereix cobertura a més d’1 milió de nens i nenes i està previst que, al 2024, arribi 800.000 més, o la meitat de la població menor de 6 anys. Aquesta expansió constitueix una inversió estratègica que garanteix el benestar dels infants i les famílies vulnerables. El 2019, 47 països comptaven amb sistemes de protecció social sòlids o moderadament sòlids, i 9 països disposaven de programes nacionals de transferències en efectiu capaços de respondre en cas de crisi.

En igualtat de gènere:

El 2019, UNICEF va abordar les normes, els rols i les pràctiques de gènere perjudicials i discriminatòries amb un suport específic del Fons Temàtic Mundial sobre la Igualtat de Gènere, que rep contribucions dels Governs de Canadà i de Luxemburg. A més, es van posar en marxa programes en 120 països centrats en plans d’estudis escolars amb perspectiva de gènere, parentalitat positiva per als pares i mares, formació en matèria d’igualtat de gènere per als treballadors de primera línia i intervencions multisectorials per abordar les normes de gènere associades a pràctiques perjudicials

En discapacitat:

El 2019, UNICEF va arribar a 1,7 milions d’infants amb discapacitat a 142 països per mitjà de programes humanitaris i de desenvolupament que tenien en compte la discapacitat. En els contextos d’emergència, el 36% de les oficines d’UNICEF van incloure de manera sistemàtica els infants amb discapacitat en les seves iniciatives de resposta, com la construcció de 48 aules accessibles per persones amb discapacitat en dos campaments de refugiats a Kènia i d’espais accessibles i temporals d’aprenentatge per a prop de 1.400 nens i adolescents amb discapacitat a Indonèsia. A nivell mundial, més de 138.000 infants amb discapacitat van rebre ajudes tècniques i productes de suport. Entre ells, 13.722 nens i nenes amb discapacitat que van rebre audiòfons, bastons, cadires de rodes i equips de Braille, així com 124.287 als quals se’ls van proporcionar materials d’emergència com “l’escola en una caixa” i un kit recreatiu que conté productes adaptats per als infants amb discapacitat.

En adolescència:

En l’article 12 de la Convenció sobre els Drets de l’Infant, s’estableix la participació com un dret humà fonamental. Participar vol dir que la persona està informada, intervé i és escoltada pel que fa a les decisions i qüestions que l’afecten, tant en l’esfera privada com en la pública.

Els més de 4 milions d’adolescents implicats en la participació cívica en 2019 procedien de 113 països; en concret, 2,6 milions d’ells eren de l’Índia. D’aquests 4 milions, 440.000 eren adolescents de 24 països afectats per conflictes o desastres. 34 països van notificar la creació de 41 polítiques “Apropiades” (30 polítiques multisectorials i 11 sectorials) en suport del desenvolupament dels adolescents. D’altra banda, el 31% de les oficines d’UNICEF van comptar habitualment amb la participació d’adolescents a l’hora de crear i avaluar programes; i, com a mínim, la meitat eren nenes d’entorns marginats.

Principals resultats:

  • 97 països realitzen mesuraments i informes de manera rutinària de la pobresa infantil (monetària o multidimensional).
  • Més de 51 milions d’infanta es van beneficiar de programes de transferències en efectiu recolzats per UNICEF, inclosos més de 8 milions en situacions d’emergència.
  • 4 milions d’adolescents formen part d’iniciatives d’implicació cívica recolzades per UNICEF.
  • UNICEF va prestar suport a 1,7 milions d’infants amb discapacitat.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

X