La tornada a l’escola ha coincidit amb l’inici d’una col·laboració entre el nostre Comitè i el Col·legi Oficial de Psicòlegs d’Andorra.
La col·laboració, liderada per la Marta Albert, psicòloga i vocal de la Junta, intentarà donar resposta a tres inquietuds que en el seu treball d’atenció psicològica dels últims mesos han detectat entre els infants i joves.
Durant aquest mes de juny compartirem amb els infants i joves del país vídeos on es tractarà de manera diferent, però proper al seu vocabulari i a la seva manera d’entendre el món, la por, l’ansietat i la responsabilitat.
Totes tres emocions vinculades a la Covid-19, al confinament a casa i al que ha suposat des d’aquesta setmana el desconfinament total.
La por al coronavirus, a sortir de casa i realitzar activitats a l’aire lliure amb altres persones, l’ansietat per haver-se de quedar a casa i ara a tornar a l’escola i a encarar la fi del curs acadèmic i la responsabilitat a ser portadors del virus i a la possibilitat de contagiar als familiars més vulnerables.
Dijous dia 4 de juny, el dedicarem a tractar LA POR dels més petits a partir de la narració d’un conte.
La por és una manifestació emocional molt freqüent, sobretot en la infància, davant de situacions i experiències noves.
És una resposta innata del nostre cervell i forma part del nostre ADN emocional.
La por pot afectar en l’àmbit emocional (angoixa, ansietat, inseguretat, estrès, insomni…); conductual (rabietes, mals hàbits, conducta desafiant…) i fisiològic (episodis de mareig, vertigen, mal de panxa i mal de cap…). És per aquest motiu que hem d’ajudar als nostres infants a superar les seves pors.
Des del moment del naixement, els nens i les nenes senten inseguretat davant de totes les situacions desconegudes perquè encara no han après a aplicar models que els hi donin seguretat. Tots els infants, en algun moment de la seva vida, tenen por.
La nena o el nen és incapaç de diferenciar entre la por real i la irreal, no sap distingir entre la por tangible i una por completament irracional. Aquesta situació es pot allargar fins als nou o deu anys. Així doncs, haurem de conviure amb les pors dels nostres fills fins que desapareguin, però mentrestant podem ajudar-los a vèncer-les (http://centrepsicologiacreixent.com/la-els-infants/)
Dijous dia 11 de juny, el dedicarem a tractar L’ANSIETAT de la mà de la Sissi Hinterreitner.
La Sissi Hinterreitner és esportista d’elit, ex-esquiadora i una influencer a les xarxes socials (@sissi_hinter)
Per a la seva trajectòria professional coneix molt bé el que significa la pressió, l’estrès i l’ansietat i ens ajudarà a entendre aquesta emoció i com gestionar-la.
Aprendre a identificar-la i saber com actuar enfront d’una crisi d’ansietat és de vital importància, sobretot en aquesta situació inusual de confinament i desconfinament que estem vivint.
Dijous dia 18 de juny, el dedicarem a tractar LA RESPONSABILITAT i L’AUTONOMIA.
Des dels primers dies de la Pandèmia, el fet que els infants i adolescents fossin “etiquetats” com a portadors del virus ha generat en aquest col·lectiu una sensació de responsabilitat en vers al contagi molt forta, que els hi ha generat POR a contagiar a familiars i un trastorn d’ANSIETAT generalitzada per l’excés de preocupacions (seguir l’escola a casa, separació sobtada de familiars i amics, etc.). https://www.clinicbarcelona.org/ca/asistencia/malalties/trastorns-dansietat/definicio
Des dels més petits de casa fins als adolescents, aquestes càpsules d’emocions han estat dissenyades perquè ells i elles s’hi vegin reflectits i trobin un suport perquè puguin afrontar els futurs esdeveniments amb confiança i seguretat.
Totes les càpsules les trobaràs al canal de Youtube d’Unicef Andorra:
https://www.youtube.com/user/UnicefAnd/videos
Prat de la Creu, 59-65, esc. B 4t 3
AD500 Andorra la Vella
Principat d’Andorra
© Copyright 2023 - Unicef
Deixa un comentari