El Bullying o assetjament escolar fa referència a aquella sèrie de comportaments negatius entre companys (amenaces, insults, exclusió d’un grup, agressió física o verbal, etc.), que es produeixen de forma intencionada i continuada.
La continuïtat d’aquestes relacions provoca en les víctimes efectes clarament negatius: descens de l’autoestima, estats d’ansietat i quadres depressius, cosa que dificulta la seva integració en el medi escolar i el desenvolupament normal dels aprenentatges.
Segons les dades recollides en l’enquesta de convivència escolar d’Andorra del curs 2018-2019, que recollim en el nostre OBSERVATORI DE LA INFÀNCIA 2021, les accions negatives que els alumnes de segona ensenyança diuen que més han experimentat a l’escola són les burles o els insults (maltractament verbal): un 36,5% una o dues vegades durant el curs i un 10% un cop a la setmana o més. En segon lloc, un 29% han patit exclusió social, és a dir els han deixat de banda o ignorat (prop d’un 6% un cop a la setmana o més i un 24% amb menys freqüència). Els cops, empentes i puntades de peu (maltractament físic), són la tercera acció negativa més anomenada pels alumnes de segona ensenyança, amb un 24% que els ho han fet (un 20% alguna vegada durant el curs i un 4% un cop a la setmana o més). Un 22% diuen que els han robat o fet malbé algunes pertinences (un 3% un cop a la setmana o més i un 19% amb menys freqüència). Al voltant d’un 12% diuen que els han fet alguna forma d’assetjament sexual (tocaments no volguts, amenaces, comentaris molestos, insults de tipus sexual): un 9% alguna vegada durant el curs i un 2,5% un cop a la setmana o més. Prop d’un 11% diuen que s’han burlat d’ells, els han insultat o amenaçat a través d’Internet (correus, xats, xarxes socials…): un 9% alguna vegada durant el curs i un 2% un cop a la setmana o més. I un 5% diuen que els han amenaçat per obligar-los a fer coses que no volien fer (un 4% alguna vegada durant el curs i un 1% una vegada a la setmana o més).
La participació dels mateixos estudiants en la resolució d’aquesta problemàtica és imprescindible, ja que per a frenar l’abús, cada vegada són més els qui consideren que la unió entre companys és la mesura més efectiva.
Davant el Bullying, la família i l’escola, han de comunicar-se obertament perquè els nois i noies puguin expressar amb facilitat les situacions problemàtiques que puguin viure en l’entorn escolar i donar una resposta coherent i eficaç.
Entre tots hem d’aconseguir frenar l’assetjament escolar i que l’Escola sigui un entorn segur per a tots els infants i adolescents del País.
Descarrega’t la Guia per a la prevenció de l’assetjament escolar que tenim preparada per a joves, famílies i educadors!
Prat de la Creu, 59-65, esc. B 4t 3
AD500 Andorra la Vella
Principat d’Andorra
© Copyright 2023 - Unicef
Galeta | Durada | Descripció |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
Deixa un comentari