El Bàsquet Club MoraBanc Andorra ha lliurat a Unicef Andorra el donatiu aconseguit gràcies a totes les accions solidàries organitzades durant la passada temporada i que s’engloben en l’acord de col·laboració que les dues entitats van signar l’octubre de 2015. La acció principal i que és la base d’aquesta aliança és lluir el logotip d’Unicef a les samarretes d’escalfament de l’equip.

La donació ha estat de 10.000 € en total i s’han aconseguit gràcies a les diferents accions que s’han anat organitzant com:

  • El partit Champions for Unicef que van jugar polítics, periodistes i representants de la societat andorrana i el BCA i esportistes d’altres modalitats.
  • La venda d’equipaments i marxandatge de temporades anteriors durant el Vide Esports de La Massana
  • La recaptació íntegra del partit que el MoraBanc Andorra va jugar amb el Mombrus Obraidoiro de Santiago de Compostela.
  • La Pedalada Solidària CapiCor per la Infància amb el suport de Caldea i diferents comuns i amb  la participació de 120 ciclistes.

Unicef Andorra agraeix al Bàsquet Club MoraBanc Andorra i a tots els seus seguidors, la col·laboració i el compromís amb els projectes d’Unicef a través de diferents accions que s’han dut a terme durant la temporada.

Aquest 10.000 euros es destinaran al projecte d’UNICEF al Bhutan per millorar l’accés a una educació inclusiva de qualitat als infants amb discapacitat.

A més, el Basquet Club Morabanc Andorra i Unicef Andorra confirmen la continuïtat d’aquesta aliança un any més i ja estan treballant en les accions solidàries que es volen realitzar al llarg de la temporada 2020-2021 i que tindran en compte la situació de “nova realitat” que està provocant la pandèmia de la Covid-19. La sensibilitat del Bàsquet Club MoraBanc Andorra amb les iniciatives solidàries s’ha fet palesa durant les darreres temporades i s’ha convertit en un soci clau per l’Unicef Andorra pel ressò que obtenen les accions que es duen a terme conjuntament i arribar a molta gent per sensibilitzar-los i informar-los sobre les accions que duu a terme.

SOBRE EL PROJECTE AL BHUTAN:

EDUCACIÓ: MILLORA DE L’ACCÉS A UNA EDUCACIÓ INCLUSIVA I DE QUALITAT PELS INFANTS AMB DISCAPACITAT AL BHUTAN (fins el 2021)

RESULTATS ESPERATS

  • Creació una base d’indicadors sobre els infants amb discapacitat al Bhutan que servirà per a la planificació i programació de les intervencions específiques;
  • Assistència de tots els infants amb discapacitat en edat escolar a escoles o altres centres d’aprenentatge;
  • Capacitació d’almenys 100 mestres per ensenyar als infants amb discapacitat;
  • Atenció de les necessitats educatives dels infants amb discapacitat en tots els 20 districtes amb almenys una escola preparada;
  • Existència d’un fort sistema intersectorial per a la identificació precoç, el diagnòstic i la derivació dels infants amb discapacitat;
  • Canvi positiu en els coneixements, actituds i pràctiques entre tots

Resum de les intervencions realitzades durant el 2019

Durant el 2019, s’han identificat dues escoles addicionals per adoptar un programa SEN a districtes remots, incrementant el nombre total d’escoles amb un programa SEN a 21 (A més hi ha dos instituts especialitzats en educació per a sords i infants amb deficiència visual i visió baixa en Bhutan).

Prop de 110 professors que ensenyen a les escoles amb un programa SEN van rebre diferents formacions per ampliar coneixements i habilitats per donar suport a nens amb discapacitat i promoure una educació inclusiva.

El Ministeri d’Educació va reforçar encara més el treball en curs d’Avaluació, Examen, Promoció i Transició de les Directrius per CWD,  71 directors (45 dones), professors i funcionaris d’avaluació van rebre formació sobre l’aplicació de la directriu.

També s’ha començat a treballar per relacionar els estudiants amb discapacitat amb programes d’ensenyament i formació professional. El 2019, l’Institut Nacional per a Zorig Chusum (l’institut que promou 13 arts i manualitats tradicionals) i l’Institut Wangsel per a l’Educació de Sords van col·laborar per formar Sords graduats en algunes d’aquestes arts i manualitats tradicionals com la confecció, la pintura, el brodat.

S’ha replantejat el Diploma de Postgrau en Educació (PGDE) incorporant-hi principis de l’educació inclusiva. En total, 70 infants més (28 nenes) van poder accedir al programa de necessitats educatives especials i inclusives de qualitat el 2019.

La investigació i el desenvolupament de la primera Llengua de Signes de Bhutan continua: el primer diccionari del llenguatge de signes bhutanès (BSL) es publicarà cap a finals del 2020, l’Institut Wangsel ja ensenya el llenguatge de signes com una de les assignatures curriculars als infants sords donant accés a l’educació a més de 100 infants i adolescents (45 nenes).

S’han subministrat dispositius d’assistència a 19 escoles amb un programa SEN per reduir gràcies a la tecnologia, barreres d’aprenentatge per als CWD. La formació de més de 40 professors (7 dones) que ensenyaven a infants amb deficiències visuals i baixa visió en l’elaboració de materials gràfics tàctils va ser una altra iniciativa innovadora del Ministeri d’Educació a través del suport d’UNICEF. Assignatures d’aprenentatge com geografia, ciències i les matemàtiques que utilitzen mapes i gràfics tàctils són ara més interessants per a CWD.